Scandesign Media LogoSig hej

Ringsted Festival

Når mulighederne er mange, er det ekstra vigtigt med overblik. Derfor designede vi en version af Experians BusinessInsight, der skærer støjen fra og guider brugeren trygt gennem datajunglen.

Om kunden

Experian er en international datavirksomhed og en af verdens førende aktører inden for kreditvurdering og dataanalyse. Med deres værktøjer hjælper de både private og offentlige virksomheder med at træffe datadrevne beslutninger – og skaber indsigt med værdi i alt fra finans til marketing.

Besøg kunden

Services og teknologier


Brugerfokus i dybden

Experians værktøj BusinessInsight er lidt af en schweizerkniv – spækket med funktioner og data, men med en brugeroplevelse, der havde fået lov at stå lidt stille. Med et ønske om at løfte deres flagskibsprodukt til nye højder, rakte Experian ud til os for at få redesignet softwaren med fokus på brugervenlighed og funktionel klarhed.


Processen

For at sikre, at redesign og forbedringer blev bygget på reel indsigt – ikke mavefornemmelser – lagde vi en struktureret plan med research, test og tæt samarbejde. Gennem en markedsanalyse, brugertest og iterativt designarbejde, fik vi skabt et design, der både matcher brugernes behov og Experians ambitioner.

1

Markedsanalyse

Vi begyndte med at få overblik over landskabet. Hvordan positionerer Experian sig i markedet? Hvem er deres nærmeste konkurrenter? Og hvordan står BusinessInsight i forhold til lignende værktøjer? Det gav os ikke bare et klart billede af markedet – men også inspiration og retning for, hvad der kunne gøre produktet skarpere.

2

Brugertest

For at forstå det konkrete brugsmønster gennemførte vi mere end 25 interviews med både nuværende og potentielle brugere. Uden tidligere trackingdata var disse kvalitative indsigter helt centrale. Vi fulgte brugernes rejse gennem platformen og identificerede, hvor tingene klikkede – og hvor de klikkede for meget.

3

Iterativ designproces

Designet blev udviklet trin for trin, justeret og forbedret i takt med brugernes feedback. Vi fokuserede på at forenkle navigation, præsentere data mere overskueligt og give mulighed for fleksibilitet, uden at fjerne produktets dybde. Det handlede om at gøre det komplekse enkelt – uden at det føles forenklet.

4

Workshop og test

Undervejs havde vi en løbende dialog med teamet hos Experian. Workshops, skitsepræsentationer og fælles test gjorde det muligt at træffe beslutninger sammen og holde tempoet højt. Det gjorde løsningen skarpere – og skabte ejerskab hele vejen rundt.


Ringsted festival case
Girl smiling in an office

Sig hej!

Skal vi hjælpe dig?

Hvis du kan se dig selv i det, vi gjorde her – eller står med et helt andet digitalt projekt – så tager vi gerne en snak.Vi elsker nye idéer, komplekse udfordringer og godt samarbejde.


Grib telefonen, eller send os en besked – så finder vi ud af, om vi matcher hinanden.

Lad os tage en snak